2012 Volkswagen Golf R


2012 Volkswagen Golf
Neer, maar nog steeds Delectable










Het is bijna onmogelijk om te voorkomen dat herinneringen over de 1983 Volkswagen GTI tijdens het rijden de 2012 Volkswagen Golf R. Zoals u zich wellicht herinnert, "de oorspronkelijke hot hatch" aangekomen op onze kusten schijnbaar eeuwen geleden met een atmosferische 1,8-liter vier uitspugen van slechts 90 pk. Terwijl bijna gespierde, zelfs in een tijdperk van piepende uitgangen (de 1983 Mustang GT 5.0 gegenereerd slechts 175 pk), de lage eigen gewicht van 2.100 pond en een basisprijs van 7.995 dollar maakte de topmodel Rabbit niet alleen licht, tossable en redelijk snel , maar zeer betaalbaar.

Fast forward bijna drie decennia aan de 2012 Volkswagen Golf R, een directe afstammeling van die eerste generatie GTI. Grondig gemoderniseerd, en rijdend op een zesde generatie chassis, de nieuwe twee-of vierdeurs topmodel Golf heeft een beetje meer cilinderinhoud en gobs meer pk's. Maar dat is nog niet alles van vandaag hot hatch heeft opgedaan. Met innovatie en verfijning komen massa en kosten - die beide dramatisch zijn gestegen in de afgelopen drie decennia.

Na falling head-over-heels voor de 2012 Golf R na onze eerste rit van de Euro-spec model in Zwitserland afgelopen voorjaar, was het tijd om een ​​in onze garage voor een langere termijn op de binnenlandse bodem. Met een enthousiast en open geest, verwelkomden we de Golf R in ons leven voor een week. Hoewel we niet de kans hebben om het te gooien rond een gesloten circuit, hebben we in een paar honderd mijl op de snelweg, uitgewrongen het uit op Mulholland en frolicked in natte Zuid-Californië berg sneeuw. In het proces, bieden we niet alleen geleerd veel over hot hatch van Volkswagen, maar we ontmoetten een aantal andere Golf R rijders die waren meer dan bereid om met ons te praten over hun eigen ervaringen.



Kopers in de Verenigde Staten moet een paar concessies te doen. In tegenstelling tot de Euro-spec Golf R, geconfigureerd met to-die-voor de sport kuipstoelen, elektronisch instelbare vering, Volkswagen DSG met dubbele koppeling automatische versnellingsbak en een keuze van banden, de US-spec Golf R komt met standaard GTI-issue voorstoelen , vaste sport dempers, een zestraps handgeschakelde versnellingsbak en all-season rubber. Er is ook een kleine stroom verandering, zoals de US-spec model verliest een beetje van vermogen en koppel in de vertaling.

Maar focussen op wat we niet snap is de verkeerde aanpak, zoals de US-spec Golf R is nog steeds een getalenteerde pakket.

Onder de motorkap is turbocharged Volkswagen 2,0-liter viercilinder (EA113), afgestemd op 256 pk en 243 pond-voet van het koppel te ontwikkelen. Speciaal aangepast voor gebruik in de R, de direct geïnjecteerde motor met een riem aangedreven nokkenas voorzien van een versterkt ijzer cilinderblok sterker trekstangen en Borg-Warner K04 turbo pompen 17 psi boost (terwijl de verplaatsing hetzelfde, de standaard GTI is eigenlijk uitgerust met een verschillend vier-cilinder motor: VW is EA888 met een ketting aangedreven nokkenas).



Zoals gezegd, de standaard versnellingsbak op onze kusten is een close-ratio, short-throw zestraps handgeschakelde transmissie met magnesium selector behuizing. Het vermogen wordt naar alle vier de wielen via 4Motion Volkswagen all-wheel drive, een Haldex-systeem dat koppelingsplaten gebruikt te variëren koppel naar de achterwielen op basis van beschikbare tractie - 100 procent van het koppel wordt naar de voorwielen als de grip is goed, maar tot 100 procent van het koppel kan worden naar de achterwielen nadat slip wordt opgemerkt.

Vaste dempers De Golf R's hebben een unieke gekalibreerd en stijver dan die in de GTI. De remmen zijn ook verbeterd, met 13,6-inch geventileerde schijven vooraan en 12,2-inch geventileerde schijven aan de achterzijde. Single-zuiger remklauwen schuiven zijn standaard op alle hoeken. Wielen zijn 18-inch lichtmetalen velgen, het dragen van alle seizoenen 225/40R18 rubber als standaard uitrusting (de velg-en bandenmaat zijn hetzelfde als de GTI).

Andere verbeteringen aan de Golf R ten opzichte van zijn GTI tegenhanger zijn voornamelijk cosmetisch. Naast unieke carrosserie, upgrades omvatten een keur van "R" badging, een sportieve vlakke bodem stuurwiel, blauwe naalden op de instrumenten, aluminium pedalen, aluminium afwerking en een "R" shifter.



De twee-deurs basisprijs van 33.990 dollar is inclusief dual-zone climate control, bi-xenon koplampen, lederen bekleding en vol accessoires voor de stroomvoorziening. De vierdeurs begint bij 36.090 dollar, maar het bevat alle van de genoemde apparatuur plus een macht tilt / schuifdak, keyless entry / ontsteking, Dynaudio Premium Sound en Volkswagen RNS 315 touchscreen navigatiesysteem. Voorzie de twee-deur, zoals de vier-deur en het begint bij 35.490 dollar. De enige opties in de Verenigde Staten zijn dealer geïnstalleerde accessoires zoals vloermatten of een EHBO-kit.

Onze eerste binnenlandse smaak van de 2012 Golf R betrokken aandrijven vanuit de Bay Area op de Los Angeles Basin, een lange reis van ongeveer 400 mijl verder op in Californië Interstate 5. Het monotone strook snelheid versterkt beton was nauwelijks van de R's natuurlijke habitat. Terwijl we vonden het sportzetels, het stijf veersysteem onze frisdrank schudde een schuim en moedigde ons aan om te nemen rustpauzes elk uur of zo. De motor, getuned voor de prestaties, geleverd ongeveer 26 mijl per gallon algemeen volgens de boordcomputer. Op het eerste gezicht, dat nummer leek een beetje laag voor een late-model direct ingespoten 2,0-liter - de 2012 GTI heeft als beoordeling 21 city/31 snelweg - maar het sluit goed aan wanneer vergeleken met officiële schattingen van de EPA van 19 stad en 27 snelweg . Voor een keer, zou het langzaam verkeer-verstikte snelwegen van Los Angeles niet snel genoeg komen.



Als road trips zijn haar niet, dan snijden canyons zijn de Golf R's succes. Een uur van explosieven rond hoeken in de tweede en derde versnelling, terwijl dikke turbo boost op, liet ons lachend en duizelig. Het is gemakkelijk om snel en zeer voorspelbaar rijden op de grens. In tegenstelling tot vele high-performance auto's die zijn afgestemd op het gevoel licht en wendbaar, de Golf R rijdt met een zwaardere en meer bewuste stap - net als een BMW 3-serie. Maar ongeacht de all-wheel-drive configuratie, de neus-zware Volkswagen nog steeds vertoont front-wheel-drive maniertjes. In feite, als gevolg niet te snel, de Golf R gedraagt ​​zich net als het overgewicht GTI dat het is.

De minder dwingend voorsteden toegestaan ​​ware persoonlijkheid van de Golf R's te voorschijn. Zippen rond de stad was blij. We juichen de gladde handgeschakelde versnellingsbak en geprezen all-wheel drive als het volledig geëlimineerd van de GTI's achilleshiel - front-wheel-drive burnouts. Na een beetje vervelend turbogat, het versterkt inline-vier komt tot leven met een bepaalde wraak. Het is een solide motor, een die we genoten in de Audi TTS, maar opgezadeld met de extra massa van de Golf R - Volkswagen maakt gebruik van staal waar Audi maakt gebruik van duurdere aluminium - gearing is kort, misschien te kort, en een paar verschuivingen nodig zijn voor de 60-mph benchmark wordt geraakt. Dit waarschijnlijk verklaart zijn tamelijk magere prestaties nummers. Hoewel Volkswagen ontslaat versnelling cijfers, zijn degenen die testen op nummers vinden van de R accelereert naar 60 mph in ongeveer 5,8 seconden.

Uit nieuwsgierigheid, we joegen een van de winter Zuid-Californië stormt de bergen boven Ojai. De regen die doorweekte de Los Angeles bekken op zeeniveau kwam te vervallen als natte sneeuw op 5.000 meter hoogte. Het negeren van de 'oprijlaan' tekenen, we vertrouwen soldiered in het Los Padres National Forest met de turbo, all-wheel-drive Golf R.

De all-season banden we vervloekt de dag ervoor was nu onze bondgenoten, als hun volle diepte loopvlak en cross-cut lamellen bits en hield de sneeuw met indrukwekkende vasthoudendheid. Met temperaturen zweven op bevriezing, en twee centimeter van witte spul over de weg, AWD-systeem van Volkswagen thuis was. Vanaf de bestuurdersstoel, was het moeilijk om te vertellen wanneer de voorwielen grip verliezen werden en de macht werd overgedragen naar achteren.

Vastbesloten om de all-wheel-drive systeem verder uitdagen, vonden we een grote onverharde opkomst waar een paar centimeter verse sneeuw verborg een zeer glad laagje modder en vuil. Het was het juiste moment om onze jeugd rallyauto dromen naspelen en Powerslide de Volkswagen rond, schoppen haan staarten van kleverige ijs-encrusted modder. Het kwam niet eens in de buurt komen om vast komen te zitten. In feite is alleen strafpunten van de Golf R's leek te zijn lage bodemvrijheid zijn. Hoewel we niet realiseren op het moment, had onze kinderlijke capriolen verpakt beide voorwielen met genoeg modderige ijs om de 18-inch lichtmetalen velgen gooien uit balans - een rommelige situatie die buitenspel gezet met ons op voor vijftien minuten van het schoonmaken tijdens op onze tocht terug naar beneden de berg.



Golf R eigenaren zijn een gepassioneerde bos, en we gekruiste paden met een aantal in de loop van de tijd met de VW. Het gaf ons de gelegenheid om hen te vragen een paar vragen voor een aantal openhartige feedback.

Volgens het persbericht, Volkswagen van mening dat de BMW 128i, Mini Cooper S JCW, Mitsubishi Lancer Evolution en Subaru Impreza WRX STI zijn de belangrijkste concurrenten van de Golf R's. We renden die vraag door een aantal van de eigenaren om te zien wat zij beschouwden voor het kopen van de Golf R. Heather Hoyt, een upgrade van een late-model GTI (en voormalig eigenaar van een 2008 WRX STI) beschouwd als een Evo, maar het ontbrak de hatchback ze nodig had. "De enige die ik serieus overwogen was een andere WRX STI, want het was de enige andere auto die al mijn criteria voldoen: Ik moet vier deuren (voor kinderen), ik heb een hatchback (fietsen) nodig hebt, ik heb het nodig om snel te gaan (ik helaas ondersteuning van de lokale politie), en ik moet AWD (burnouts zuigen), "merkte Heather. Kalen Maxwell was eigenaar van een 2008 BMW 135i en een 2010 VW GTI alvorens levering van zijn Golf R. Hij vindt het "de beste bestuurder auto die kan worden gehouden voor minder dan $ 40.000." Jason Kehrli, die kwam uit een 1998 BMW 323is, werd getrokken door de R standaard AWD. "Ik was niet helemaal verkocht op de GTI vanwege mijn zorg met hoe tevreden een FWD auto zou houden me als chauffeur. Ik heb ook iets speciaals wilde, iets wat niet iedereen had," Jason vertelde ons.



Tegenstelling tot de meeste van zijn voornoemde concurrenten, we hebben ons nooit als de Golf R was slechts ongeveer de prestaties - het is immers pas medio-pack in vergelijking met zijn tegenstanders. In plaats daarvan is een evenwichtig pakket dat zich onderscheidt in zijn segment. De eigenaren leek in te stemmen. "Ik hield van mijn GTI want het was precies de juiste hoeveelheid van de coole features", zei Heather. "Het enige wat ik niet leuk vond, was dat het front-wheel drive, en het was een beetje traag. De Golf R aangepakt beide kwesties en hield alle interessante features, zelfs het toevoegen van enkele nieuwe." Kalen ook waardering voor de prestaties, maar werd uiteindelijk verkocht door de luxe cabine. "Ik hou van dat het interieur kwaliteit, inhoud en vorm heeft - het overklast alles met dit niveau van de prestaties in deze prijsklasse," legde hij uit. "Wat ik het leukste vind de Golf R is dat het speciaal voelt. Het maakt niet uit of het gevoel net als elke andere auto die er zijn, met name in het hot hatch segment," voegde Jason.

Natuurlijk, zelfs de huidige Golf R eigenaren hadden een verlanglijstje van dingen die ze graag veranderd. Zowel Kalen en Jason onze klachten gedeeld over de slechte ligging van de AUX audio-poort (het wordt in de weg van het verschuiven van de handgeschakelde versnellingsbak) en hoorden we klachten over de korte overbrengingsverhoudingen en lichte turbogat. De meest uitgesproken was Heather, die zei dat het "verbijsterend" dat de zomer rubber was geen optie. Ze wilde ook dat "er was meer een knipoog naar de voorganger van de Golf R, de R32 ... zoals de blauwe geschilderde remklauwen." We zijn het eens.

Ja, het is een frustrerende jammer dat we niet de race stoelen, extra pk en transmissie keuzes hier in de Verenigde Staten te krijgen, maar geen van deze omissies onze gevoelens over de Golf R. veranderd in het grote geheel, dit topmodel sportieve hatchback is niets anders dan een sensatie om te rijden. Kijk verder dan de kleine prestaties tekortkomingen, slikken de ongemakkelijke sticker prijs en schrijf de vette cheque. Je zal later dankbaar met ons op.

No comments:

Post a Comment