2012 Toyota Camry SE V6
Prognos Negativ
Hur gör läkare göra det? Hur berättar man människor att deras nära och kära är sjuka, lidande, eller till och med terminalen? Visst, det är en sak att leverera dåliga nyheter som en mekaniker: "Din transmissionens stekt dam, det kommer bli tre stora." Men läkarna måste vara lyhörda för den stora vånda som följer med sin diagnos. Ingen vill ta reda på att deras tidigare friska familjemedlem är inte bra, och en läkare medkänsla är lika viktigt som hans helande hand. Det sätt nyheterna får levereras är avgörande för hur en patient, familj och vänner kommer att acceptera situationen och hantera behandling och dess efterdyningar.
Kan vi då få en läkare att skriva denna översyn av det nya Camry? Eftersom efter en vecka bakom ratten i 2012 Toyota Camry SE V6, är en sak klar: Detta storsäljare är sjuklig.
Nu förstår vi att bilen är en veritabel institution - det finns för närvarande cirka 40.000 personer knäppa upp Camrys varje månad. Och ja, de flesta av bilen köpa allmänheten kommer den nya medelstora Toyota fortsätta att tillhandahålla säkra och lämpliga, om inte förvånande transport. Genom vår uppskattning, men det finns åtminstone två, förmodligen tre, kanske till och med fyra eller fem andra medelstora sedaner erbjuda en bättre övergripande paket av pris, prestanda och personlighet än Toyotas familjeförsörjare. Den korta listan börjar med Kia Optima och slutar med Hyundai Sonata, men den kommande Ford Fusion och Nissan Altima förtjänar sina skott också.
Men det är inte bara sund konkurrens som är försvagad Camry, är det att Camry själv har blivit gammal och trött. Trots Toyotas hävdar att 2012-modellen är "helt nya", det är inte så lätt att se vad som är annorlunda mellan fjolårets Camry och detta, åtminstone från utsidan. Den grafiska utformningen av nyare bil följer tätt nog för att både andan och bokstaven i dess föregångare att 2012 inte bara ser ut som 2011, har de nästan identiska mätningar. Visst, det finns några hårdare veck på 2012, särskilt i ramp, men det är den sortens förändring som bara förråder Toyotas anslutning till bilindustrin filosofi av planerad inkurans. Som sagt, det är inte ens en särskilt bra genomförande av nämnda begrepp, som den sjunde generationen Camry är inte nämnvärt mer modern stil än den sjätte - eller femte, för den delen.
Värre än sidan steg med styling är att vi har en svår tid att hitta saker om bilen som har förbättrats betydligt. Mycket har förändrats, särskilt inne, men det mesta är en ökända omdisponering av solstolar på Titanic. Instrumentpanelen, till exempel, ser bra ut i bilder, men i den verkliga världen, är det ett sammelsurium av olika texturer och sheens av plast på sina många delar. Jämfört med Optima, ser Toyotas instrumentbrädan rent billigt. Vi minns vad verkade äkta metall trim bitar på Camry dörrar, men bland alla de falska "metall-look" plast på andra håll i sittbrunnen, det är svårt att ens urskilja.
Med ingen röd tråd till det inre får vi den meningen att de lag som syftar instrumentpanelen bara träffat de som gjorde dörrpanelerna i efterhand. Även om det är osannolikt, ändras inte det faktum att det är bara inget flöde, ingen artisteri till Camry s gränser. Även sätena, som annars bekväma, behandlas i minst tre olika material i så många färger, till synes mindre elegant än som ett resultat från någon inte kunna fatta ett beslut. Denna allt-men-det-kök-handfat sätt att uppdatera den gamla Camry s grå interiör har verkligen gett Toyota kunder något att titta på där det fanns en gång bara monolitisk plast, men det är knappast värt att spänning.
Camry är 3,5-liters V6, å andra sidan, är. Ja, det är samma 268-hästkrafter version av Toyotas företagskultur V6 som vi har njutit i flera år, spottar ur £ 248-fötter vridmoment precis som det gjorde i 2011 camry. Men vi är inte klaga, eftersom drivlinan är den aspekt av Camry SE som är i mest robusta hälsa. Toyota har gjort vissa justeringar i V6 Powertrain i Camry att pumpa sin bränsleekonomi upp till 25 mpg kombineras för 2012, en två-mpg förbättring jämfört med förra året. Vi såg bara 22 mpg under vår vecka i bilen, men det finns goda skäl för vår körsträcka brist. Toyota har goosed SE paketet för 2012 genom att inkludera ratten monterade paddleshifters för sex-växlad automatlåda, och blipping genom växlarna förmåner upp V6 som en pacemaker. De paddleshifters är snyggt utformad och väl genomförda - särskilt med tanke på Camry s välförtjänt osportsligt rykte.
Om paddleshifters visar hopp, Camry nya kördynamik lämnar oss att inse att åter injicera liv i denna trötta flicka är fortfarande en riskabel procedur. Toyota fick det rätt när det gäller att sätta kraft till trottoaren, så även med fullständig tillämpning av gasspjället finns det ingen vridmoment styra från framhjulen, precis sömlös acceleration som motorvarvtalet smidigt och snabbt upp förbi 6.000 rpm. Men 18-tums hjul och 45-serien sidovägg däck i SE rida lite hård över ojämn trottoar, och de överför en del brus i den annars tysta hytten. Medan suspensionen i SE känns fastare än i andra, lägre kvalitet Camrys Vi har kört, det finns gott om krängning och den främre änden kommer fortfarande lätt tvätta ut under hård kurvtagning. Camry nya elektriska servostyrningen ger inte mycket feedback och bromsarna är bara tillräckligt, med en hård pedal som inspirerar lite förtroende under panik stopp. Körning SE i ilska kommer bara att du känner dig mer arg, eftersom det är ingen SportSedan.
Inte för att det ska vara. Men Engineering en bil som kan prestera bra i händerna på entusiaster förare och bygga en apparat för pendling massorna inte vara ömsesidigt uteslutande. Det var en gång en tid då Camry byggdes med målet att vara den högsta kvalitet medelstora sedan på marknaden. Som inte längre känns som fallet - i själva verket finns det stunder då det känns som det är byggt för att vara den billigaste Camry att Toyota kan komma undan med.
Till exempel var prislappen på vår testbil all $ 30.910, men som inte omfattar automatisk klimatkontroll, som inte erbjuds på SE-trim. Det innehöll en JBL-märkta ljudsystem som lät bland de värsta system vi har nyligen hört i en ny bil, med en tinny ton som gjorde allt från analog FM-radio till CD-skivor till Pandora låter som om de höll på att spelas ut av bärbara högtalare . Ytterligare bevis på besparingar kan ses i specifikationerna för Camry bromsar: Alla modeller får samma 11,65-tums främre skivor, trots de ytterligare 230 pounds och 90 hästkrafter av 3420-pundet SE V6 under den fyrcylindriga modellen. (Ja, Kia specifikationer större bromsar för sin mer kraftfull version av Optima.) Verkar Toyotas uppmärksamhet på detaljer saknas i andra områden, som i displayen för däcktryckskontroll, som visar trycket för de fyra däcken i en rak linje, med någon indikation på framsidan eller baksidan, till vänster eller höger.
I sanning, det har varit år sedan Camry verkligen kändes som en överlägsen prestation av industriell teknik. Medan det finns fortfarande en stark puls slår enligt Camry SE huva, det är bara inte tillräckligt för att rädda denna patient.
No comments:
Post a Comment